Een van de beste en meest verrassende shows van 2023 is terug voor een tweede seizoen, en het is eerlijk (en gelukkig) alsof we er nooit zijn weggeweest.

Gemaakt door Bill Lawrence, Jason Segel en Brett Goldstein, Krimpen Seizoen 1 maakte op hilarische en ongegeneerde wijze gebruik van de alledaagse pijn en absurditeit van verdriet, en liet de meeste personages emotioneel op een behoorlijk solide plek achter in de finale. In seizoen 2 wordt Segels regelbrekende therapeut en vader, een weduwe, Jimmy begrijpelijkerwijs nog steeds achtervolgd door het verleden, maar deze keer is het anders: met de plotselinge komst van de man die verantwoordelijk is voor de dood van zijn vrouw (een welkome toevoeging aan de cast in het tweede seizoen). Krimpen schrijver en Ted Lasso ster Brett Goldstein). Hoe zou dat in vredesnaam zijn Jij reageren?

ZIE OOK:

15 minuten verdriet: achter de therapietruc in ‘Shrinking’

Van de show briljante cast ze keren allemaal terug voor een tweede ronde, waarin de personages nieuwe uitdagingen aangaan en het zeer grappige, echt ontroerende script van de show tot in de perfectie afleveren. Met slechts twee afleveringen op Apple TV+, Krimpen gaat verder waar we gebleven waren met deze inmiddels ingebakken karakters en vindt wijselijk het wiel niet opnieuw uit.

Krimpen’s superkracht blijft de uitmuntende cast en scherpe schrijfstijl.

Jessica Williams en Christa Miller.
Krediet: Apple TV+

Opnieuw een briljante hoofdrolspeler, stapt Segel met herkenbare finesse terug in de rol van Jimmy, waarbij de kenmerkende ernst en het vermoeide gevoel van optimisme van de acteur op de proef worden gesteld met de komst van Goldsteins personage dit seizoen. Segel is hier nog steeds op zijn komische best en trotseert de aandrang van zijn gerespecteerde collega Paul (een uitmuntende Harrison Ford) om ermee te stoppen met de “Jimmying” (zijn neiging om de therapiesessies buiten kantoor te houden). Sommige van de schandalige regels die uit Jimmy’s mond komen, kunnen ondanks zijn pogingen niet meer worden ingeslikt (“Over auto’s gesproken…”). Bovendien maakt Segels onhandige geklets met de getalenteerde Lukita Maxwell als Jimmy’s dochter, Alice, echt de show, waarbij Maxwell Alice bij elke beurt echte diepgang en uitgestreken hilariteit bezorgt.

Mashbare spellen

Nu een professor, die vorig seizoen een aanbeveling van Paul heeft gekregen, worstelt Gaby (de geweldige Jessica Williams) met het schuldgevoel van het slapen met de echtgenoot van haar overleden beste vriendin, terwijl ze probeert hun natuurlijke chemie te weerstaan ​​- een chemie die Williams en Segel feilloos overbrengen: met de snelle antwoorden van Williams, een van de beste elementen van de show. Maar een van de onbezongen redenen om te kijken Krimpen zijn Williams en Christa Miller als Jimmy’s buurvrouw Liz, terwijl het paar een van de meest bevredigende vriendschappen op tv opbouwt. Ze zijn een duo dat precies zegt wat ze denken tegen elkaar. Het is diep verfrissend en niet altijd de juiste zet, maar het is een genot om naar hun pretentieloze, onbeperkte verbinding te kijken.

Ondertussen worstelt Paul privé met het delen van zijn diepere gevoelens voor Julie (Wendie Malick) en moppert hij publiekelijk door hedendaagse uitspraken als ‘Goed nieuws als het waar is’ en ‘Ik nooit “zeg piep-boop” met alle openlijke, welsprekende minachting die we van Paul gewend zijn. Dankzij wat Paul Jimmy’s “dubbele relatie uit het leerboek” noemt met zijn patiënt en vriend Sean (een vakkundig ingetogen Luke Tennie), neemt Paul Maar wees niet bang: Segel’s Jimmy zet zijn verfijnde Holt/Perolta-energie voort met Ford’s Paul, in de hoop op zijn goedkeuring bij elke bocht en uiteindelijk op zijn goedkeuring. zijn huis zien.

Mashbare topverhalen

Als Jimmy’s beste vriend, Brian, is Michael Urie stoutmoedig als altijd en straalt hij in momenten van totale woede – wanneer Brian op een wandelpad schreeuwt nadat hij nieuws heeft gehoord waar hij niet van op de hoogte was: “Fuck reddingshonden! Dat klopt. Fuck wandelen! Fuck die hoofdband! Eigenlijk vind ik die hoofdband leuk… Fuck deze hele berg!” je voelt het in je botten.

Het is echt een ensemble-aangelegenheid, waarbij de personages dit seizoen meer ruimte krijgen om zich te verdiepen in angsten en uitdagingen – met één grote in het bijzonder.

Jimmy van Jason Segel wordt opnieuw achtervolgd door het verleden, maar deze keer is het anders.

Harrison Ford en Jason Segel binnen "Krimpen."

Harrison Ford en Jason Segel.
Krediet: Apple TV+

Gedurende het hele seizoen 1 loodste Segel Jimmy door de complexiteit en pijn van het verlies van een geliefde, waarbij het verdriet om de dood van zijn vrouw bij een auto-ongeluk de drijvende kracht achter de groei van hem en zijn dochter was. Hoewel verdriet zeker nooit ‘gedaan’ is, bevond Jimmy zich aan het einde van het seizoen op een behoorlijk solide basis. In seizoen 2 wordt hij echter geconfronteerd met een donkere kant van het verleden, een kant die wordt gespeeld door Krimpen schrijver Brett Goldstein.

Hoewel hij een ervaren, Emmy-winnende komedie-acteur was, bleef Goldstein strikt achter de schermen voor seizoen 1. Dit seizoen speelt Goldstein een niet benijdenswaardige rol in een cast vol inmiddels geliefde personages, waarbij hij opduikt als de man die verantwoordelijk is voor de dood van Jimmy’s vrouw. een auto-ongeluk. Hoewel de eerste twee afleveringen ons niet veel te bieden hebben, hebben de weinige momenten van Goldstein op het scherm ervoor gezorgd dat Jimmy’s woede naar buiten kon komen, dus verwacht hier nog veel meer.

Krimpen geeft eigenlijk nog steeds goed advies.

Lukita Maxwell en Michael Urie binnen "Krimpen."

Lukita Maxwell en Michael Urie.
Krediet: Apple TV+

Een show zijn over therapeuten, Krimpen geeft vaak uitstekend advies (raadpleeg uiteraard uw eigen therapeut voordat u iets implementeert). Seizoen 1 verkende de werkelijkheid “15 minuten verdriet” techniek en discussies rond mededogen vermoeidheiden dit seizoen leunt Paul op een hulpmiddel dat ‘omkering van verlangen’ wordt genoemd. In aflevering 2 stelt Alice’s vriendin Summer voor dat ze een brief schrijft aan de man die verantwoordelijk is voor de dood van haar moeder en deze niet verstuurt, een eeuwenoude verwerkingstechniek. (Het is een brief die Alice moeilijk onder woorden kan brengen en die niet simpelweg luidt: ‘Je hebt mijn leven verpest… eet mijn reet.’)

Of de personages nu hun triggers leren begrijpen of hun frustraties met elkaar proberen te verwerken, Krimpen bewapent u met een verzameling gezond verstand en bruikbaar advies voor uw eigen ingewikkelde zaken. Eerlijk gezegd voelt het geweldig om opnieuw verbonden te zijn met zulke gebrekkige, kwetsbare, hilarische karakters, die allemaal gewoon dag in dag uit proberen het uit te zoeken.

Krimpeneen van de best geschreven komedies van TV, keert terug naar de diepe shit tussen de reguliere shit, zonder oordeel en met veel gelach. Beschouw ons als voorgeschreven.

Krimpen De eerste twee afleveringen van seizoen 2 worden nu gestreamd op Apple TV+, met elke woensdag een nieuwe aflevering.