Voor eeuwig aan haar haar hangen in het hellevuur – dat zou de straf van Hedieh zijn. Wat was haar misdaad? Ze verwijderde eenvoudigweg haar hoofdbedekking. Maar nu, na 22 jaar in de islam, is ze niet langer bang voor haar eeuwige bestemming omdat ze de liefdevolle stem van Jezus Christus hoorde.

“In de islam is God geen vader. God is de ultieme rechter. En Hij zit apart van ons en beoordeelt absoluut alles wat we doen”, legt ze uit.

Hedieh’s ouders emigreerden vanuit Iran naar de VS op zoek naar de Amerikaanse droom. Ze hebben het gevonden. Hedieh groeide op tussen de rijkdom en weelde van Beverly Hills, maar volgens haar was dat niet genoeg.

“Het gaf nooit voldoening. Ik voelde me – ik voelde me eigenlijk heel schuldig omdat ik had wat de wereld zou omschrijven als zo ongeveer alles, en toch verdrietig was. En ik vroeg me altijd af wat die ruimte in mijn hart was waardoor ik me leeg voelde”, zegt ze. herinnert zich.

Toen ze aan de UCLA studeerde, hoopte ze dat religie de leegte zou opvullen. Haar vader duwde haar tot de islam en haar vriend nam haar mee naar een plaatselijke moskee.

“Het was een beetje een extreme moskee”, zegt ze. “En ze hadden al deze principes over politiek en hoe het zou zijn om van Amerika een islamitische natie te maken en – en heel erg antisemitisch. En ik dacht bij mezelf: ‘Oh, dit is verschrikkelijk. Als dit religie is, wil ik er niets mee te maken hebben.'”

Afgestoten door het moslimextremisme en nog steeds God willen leren kennen, sloot ze zich aan bij een andere tak van de islam, genaamd het soefisme. “Het is een mystieke praktijk in de islam die draait om liefde en harmonie en het vinden van een persoonlijke relatie met God, en ik dacht: ‘Oké, dit is perfect.'” Ze zegt: “Dit is waar ik vrede kan vinden en waar ik vrede kan vinden. vind die relatie met God.”

Na haar rechtenstudie begon Hedieh rapporten te schrijven over moslimextremisme. Haar werk leidde haar naar de FBI en een carrière bij overheidsinstanties die terrorisme bestrijden.

Ze zegt: “Het was voor mij een natuurlijke match om deel uit te maken van de islam en deze gemeenschappen en deze te bestuderen en tegelijkertijd tegen het extremisme te werken. Ik had echt het gevoel dat ik een bijdrage leverde aan mijn land en… en aan mijn geloof.”

Ze trouwde en kreeg een dochter. Jarenlang handhaafde Hedieh een strikte naleving van de islamitische wet. Ze herinnert zich: ‘Het was een nooit eindigende poging om je vleselijke verlangens en je gedrag onder controle te krijgen, in een poging dichter bij God te komen. Je bent altijd bang voor wat Hij gaat doen om je te veroordelen, en dat is niet zo. over liefde. Je bad voortdurend tot een god die je geen antwoord gaf.”

Uiteindelijk raakte ze gefrustreerd omdat de islam haar, ondanks haar inspanningen, geen garantie op verlossing gaf.

“Wat ze mij vertelden is het belangrijkste doel dat ik in mijn leven had. Ik wist niet of ik het ooit zou bereiken, en dat woog enorm zwaar op mij”, zegt Hedieh. “En naarmate ik ouder werd, en naarmate mijn dochter ouder werd, werd deze zwaarte ondraaglijk.”

Toen, op een dag, na 22 jaar in de islam, deed Hedieh haar hoofdbedekking af. Haar imams zeiden dat haar eeuwige bestemming nu zeker was. “Ze vertelden me dat ik voor een eeuwigheid in het hellevuur aan mijn haar zou blijven hangen omdat ik mijn hoofdbedekking had afgedaan. Dus ondanks de onzekerheid dat er geen verlossing werd beloofd, omdat ik dit ene had gedaan om mijn externe religiositeit te verminderen, zeiden ze Ik zou een eeuwigheid in het hellevuur doorbrengen, en dat was onaanvaardbaar. En ik voelde me echt verloren. Het was verwoestend zegt.

Hedieh verlangde ernaar God in haar leven te hebben. Terwijl ze online was, bekeek ze een video van een christelijke predikant die sprak over het hebben van een relatie met God door Jezus. Ze was ontroerd en verward. Kort daarna bad ze een wanhopig gebed.

“Ik zat op mijn knieën. Ik was in de rituele gebedsvorm van de Islam met mijn hoofd op de grond en huilde alleen maar en zei: ‘Kun je jezelf alsjeblieft aan mij openbaren, want ik ben zo volkomen in de war over wie je bent.’ En het was tijdens een van die gebeden in mijn slaapkamer dat ik hoorbaar de stem van Christus hoorde en Hij zei: ‘Hedieh, ik ben het.’ En het was een – het was buitengewoon. Tot op de dag van vandaag kon ik het je vertellen alsof het gisteren was gebeurd.

Ze bleef online naar de predikant kijken en begon de Bijbel te lezen. Hedieh zegt: “De Bijbel kwam tot leven zoals de Koran dat nooit deed. Ik kon God tegen mij horen spreken en ik wist dat Hij rechtstreeks tegen mij sprak, omdat Hij de Koran gebruikte als een voorbeeld van waarom de Koran niet correct was en waarom Zijn Woord niet correct was.” in de Bijbel was waar. Ik kwam op een punt waarop ik dacht dat ik moest accepteren dat Jezus de Heer is. Ik moest accepteren dat Hij mij heeft gered. En ik was op een dag aan het bidden en ik voelde de Heer tegen mij zeggen. ‘Dochter, je hoeft niet meer bang te zijn.'”

Hedieh werd al snel gedoopt in de kerk die ze online had bekeken. Ze zegt dat ze nu een relatie met God heeft die ze nooit voor mogelijk had gehouden.

“En ik betrap mezelf er voortdurend op dat ik het moeilijk heb en dat Hij zegt: ‘Dochter, loop gewoon met me mee.’ En het is gewoon Zijn manier om tegen mij te zeggen: ‘Wees niet bang. Ik heb plannen om je voorspoedig te maken en je geen kwaad te doen, om je goedheid te geven, om je een leven vol liefde en vreugde te geven, en wees niet zo bang. bang.'”

Ze deelt haar reis over het ontvangen van de liefde van God door Jezus, in de hoop anderen te bereiken die ernaar verlangen Hem te leren kennen. “Hij is de hele tijd bij mij geweest.”

Ze zegt: “Ik vraag me af – soms vraag ik Hem waarom ik bepaalde dingen moest ervaren. Hij heeft mijn hele verleden gebruikt om dat te doen en dat zou 25 jaar geleden niet mogelijk zijn geweest. Het zou niet mogelijk zijn geweest met dat meisje in Beverly Hills om te doen waartoe Hij mij nu roept. En dus lig ik voor altijd aan Zijn voeten.’